نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





21. به هنگام نوشتن بخش توصیف تجارت در طرح تجاری، توضیح دهید که تجارتتان نسبت به تجارت های دیگر چه مزیت هایی دارد!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به هنگام نوشتن بخش توصیف تجارت در طرح تجاری باید درنظر داشته باشید این است که در این بخش نشان دهید که تجارت شما نسبت به تجارت های دیگر چه مزیت هایی دارد. به عبارت دیگر در این بخش شما باید به افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند نشان دهید که چه چیزی تجارت شما را از تجارت های دیگر متمایز می کند. در این بخش شما باید به دیگران نشان دهید که افرادی که قرار است در آینده مشتری شما شوند به چه دلیل باید تجارت شما را در میان تجارت های دیگری که تمام آن ها کار تجارت شما را انجام می دهند انتخاب کنند. در این صورت شما می توانید ثابت کنید که تجارت شما دارای مزیت های رقابتی زیادی است و بنابراین افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند متقاعد می شوند که تجارت شما ارزش این را دارد که پولشان را بر روی آن سرمایه گذاری کنند چراکه به خوبی متقاعد می شوند که تجارت شما ارزش انتخاب کردن را در میان تجارت های دیگری که همان کار را انجام می دهند دارد.

 

22. به هنگام نوشتن بخش توصیف تجارت در طرح تجاری  شما باید درباره مالکیت تجارت خود توضیح دهید

 

از دیگر اجزایی که باید در بخش توصیف تجارت در طرح تجاری وجود داشته باشید بخش معرفی کردن مالکیت تجارت می باشد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این بخش را به شیوه ای شفاف و رسا بیان کنید و به افرادی که قرار است این طرح تجاری شما را بخوانند نشان دهید که مالکیت این تجارت در دستان چه کسی قرار دارد. شما باید مشخص کنید که فردی که به عنوان کارآفرین این تجارت معرفی شده است چند درصد از سهام کل این تجارت را دارا می باشد. همچنین باید مشخص کنید که بقیه افرادی که در این تجارت سهم دارند چه افرادی هستند. خیلی خوب است که در کنار این معرفی ها شما تاریخچه کوتاهی از زندگی کاری این افراد و همچنین معرفی کوتاهی از خود آن ها نیز برای این افراد ارایه کنید چون به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که قرار است برای تجارت شما سرمایه گذاری کنند به خوبی بدانند که طرف معاملاتشان چه کسانی هستند.

 

23. به هنگام نوشتن بخش توصیف تجارت در طرح تجاری باید لیستی از افرادی که با شما کار می کنند را ارایه کنید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که به هنگام ارایه کردن بخش توصیف تجارت در طرح تجاری باید درنظر داشته باشید این است که لیستی از افرادی را ارایه کنید که همکاران شما می باشند. در این صورت شما می توانید کاری کنید که سرمایه دارانی که می خواهند در تجارت شما سرمایه گذاری کنند و افرادی که قرار است به شما کمک کنند به خوبی با تیم شما آشنایی داشته باشند. در صورتی که شما این معرفی را برای آن ها انجام ندهید آن ها دقیقا نمی دانند که با چه افرادی سروکار دارند و بنابراین شانس این که بتوانند به شما اعتماد کنند کمتر می شود چون اصلا شما را نمی شناسند. این در صورتی است که افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند باید به خوبی شما را بشناسند و در صورتی که شناختی که باید و شاید از شما نداشته باشند شانس شما برای موفقیت پایین می آید. شما باید به آن ها نشان دهید که تیم تجاریتان به چه شیوه ای است و آن ها قرار است با چه افرادی معامله کنند!

 

24. به هنگام نوشتن بخش توصیف تجارت در طرح تجاری شما باید برای افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند توضیح دهید که چرا می خواهید این تجارت را باز کنید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید به هنگام نوشتن بخش توصیف تجارت در طرح تجاری خودتان درنظر داشته باشید این است که به آن ها نشان دهید که دلیل شما از این که می خواهید این تجارت را باز کنید چیست؟ آیا قصد شما این است که یک شرکت تولیداتی بسازید؟ آیا می خواهید کالاهای خاصی را وارد بازار کنید؟ چگونه می خواهید به افرادی که بعدها قرار است مشتریان شما شوند کمک کنید؟ آیا می خواهید خدمات مخصوصی را ارایه دهید؟ اگر چنین است این خدمات به چه شکلی در اختیار افرادی که مشتریان شما هستند قرار می گیرند؟ آیا برای آینده این شرکت فکر کرده اید؟  آیا اهداف طولانی مدتی دارید؟ و سوالاتی مانند آن.

درصورتی که شما به تمام این سوالات پاسخ دهید می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که قرار است طرح تجاری شما را بخوانند آشنایی بیشتری با تجارت شما و کاری که انجام می دهید پیدا کنند و بنابراین می توان گفت که پاسخ دادن به این سوالات در طرح توجیهی احتمال موفقیت شما را بالاتر می برد!

 

25. وقتی دارید بخش توصیف تجارت در طرح تجاری را می نویسید سعی کنید ماموریت تجارتتان را تنها در یک یا دو جمله به طور خلاصه بیان کنید!

 

شما علاوه بر این که باید به سوالاتی از قبیل سوالات بالا پاسخ دهید و علاوه بر این که باید اطلاعاتی باارزش را در اختیار این افراد قرار دهید باید سعی کنید که بعد از ارایه کردن این اطلاعات در حد یک یا دو جمله ماموریتی را که تجارتتان دارد و می خواهد انجام بدهد بیان کنید. این بخش از کار کمی دقت می خواهد چون شما قرار است تمام کاری را که شرکتتان برای انجام دادن این کار تاسیس شده است به صورت یک یا دو جمله خلاصه کنید و باید سعی کنید تا این یک یا دو جمله به شیوه ای باشد که افرادی که آن را می خواهند بهترین نتیجه را از آن ببرند و با خواندن این یک یا دو جمله بتوانند درک کاملی از چیزی که هستید و کاری که می کنید داشته باشند. در صورتی که به تیم مدیریتی تجارتتان دسترسی دارید می توانید برای نوشتن این بخش از طرح تجاری با آن ها مشورت کنید و سعی کنید تا از آن ها بخواهید که جمله ها را به صورت کامل برایتان بیان کنند و از زبان خودشان بگویند که ماموریت اصلی تجارتشان چیست.

بخش چهارم: بازار هدف

26. نتیجه های مصاحبه هایی را که قبل از نوشتن طرح تجاری با مخاطبین کرده اید در این بخش بیاورید!

 

اولین نکته ای که به هنگام نوشتن بخش بازار هدف در طرح تجاری باید به آن توجه داشته باشید این است که در این بخش تمام مصاحبه هایی را که با مخاطبین قبل از این که طرح تجاری را بنویسید کرده اید بیاورید. در این بخش نتیجه های این مصاحبه ها باید به صورت دقیق و با جزئیات کامل آورده شوند. فراموش نکنید که این بخش دیگر شبیه به بخش خلاصه طرح تجاری نیست و شما باید برای این که در این بخش موفق شوید باید سعی کنید که تا جایی که می توانید به صورت جزئی و با ذکر کردن تمام جزئیاتی که لازم می دانید کار را انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که تجارت هایی که در این بخش با جزئیات بیشتری عمل می کنند تجارت هایی هستند که طرح تجاری موفق تری ارایه می کنند چرا که در این بخش شما باید سعی کنید تا همه اطلاعات را به صورت دقیق بیان کنید.

 

27. در بخش معرفی بازار هدف شما باید ادعاهایی را که در بخش خلاصه طرح تجاری کرده اید بازتر کنید!

 

نکته دیگری که توجه کردن به آن به هنگام نوشتن بخش معرفی بازار در طرح تجاری اهمیت زیادی دارد این است که شما باید سعی کنید تا در این بخش تمام ادعاهایی را که در بخش خلاصه طرح تجاری کرده اید به صورت دقیق تری بررسی کنید و باید سعی کنید تا این ادعاها را به صورت دقیق تری برای افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند باز کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که می خواهند طرح تجاری موفقی برای تجارتشان بنویسند باید در بخش معرفی بازار هدف تمام ادعاهایی را که در بخش خلاصه طرح تجاریشان کرده اند برای خوانندگان باز کنند و باید سعی کنند که تا جایی که می توانند این ادعاها را برای افرادی که قرار است طرح تجاریشان را بخوانند توضیح دهند. در این صورت می توان انتظار داشت که این بخش از طرح تجاری به خوبی نوشته می شود و افرادی که آن را می خوانند می توانند به تجارت اعتماد بیشتری بکنند.

 

28. به هنگام نوشتن بخش معرفی بازار هدف در طرح تجاری فراموش نکنید که بازار هدف شما با بازار هدف دیگران فرق می کند!

 

از دیگر نکته هایی که باید به آن توجه کنید این است که بازار هدف شما با بازار هدف دیگران متفاوت است و به هیچ عنوان نمی توانید برای این که بازار هدف خودتان را معرفی کنید از معرفی بازار هدف مربوط به تجارت های دیگران استفاده کنید! حتی ممکن است بازار هدف شما شباهت های زیادی با بازارهای هدف دیگران داشته باشد ولی مسلما تجارت شما قرار است کارهای متفاوتی را انجام دهد بنابراین بهتر است برای این که بازار هدفتان را به خوبی مشخص کنید خودتان به جستجو و تحقیق در این رابطه بپردازید تا برایتان مشخص شود که قرار است چکار کنید! شما باید به هنگام معرفی کردن این بازار هدف به شیوه ای بسیار دقیق عمل کنید و باید سعی کنید تا جایی که می توانید به وجود تمایزی که بازار هدف شما با بازارهای هدف دیگر دارد توجه کنید و سعی کنید تا بر این اساس ها این بازار هدف را تعیین کنید. در غیر این صورت شانستان برای این که در کار موفق شوید خیلی کم می شود!

 

29. به هنگام نوشتن بخش معرفی بازار هدف در طرح تجاری  شما باید جامعه آماری خودتان را توصیف کنید!

 

یکی از اصلی ترین بخش هایی که شما باید به هنگام نوشتن بخش معرفی بازار هدف در طرح تجاری به آن توجه داشته باشید این است که باید به شیوه ای کاملا دقیق و حساب شده مشخص کنید که جامعه آماری مشتریان شما و افرادی که قرار است در آینده از شما خرید کنند و یا از خدمات شما استفاده کنند چگونه است. البته شما قبلا در بخش خلاصه طرح تجاری این جامعه آماری را مشخص کرده اید ولی در اینجا باید این کار را با جزئیات بیشتری انجام دهید و باید توصیف دقیق تر و جامع تری را از آن ها داشته باشید. شما باید در این بخش کاملا مشخص کنید که قرار است با چه کسانی به عنوان مخاطبین و مشتریان سروکار داشته باشید و همین موضوع باید به شما کمک کند که توصیف بهتری را از افرادی که مشتریانتان می شوند و خصوصیت هایی که دارند و چیزهایی که به آن ها علاقه دارند برای افرادی که قرار است طرح تجاریتان را بخوانند ارایه کنید. بنابراین سعی کنید که تا جایی که می توانید به صورت دقیق جامعه هدف مشتریان و مخاطبین خودتان را مشخص کنید.

 

30. به هنگام نوشتن بخش معرفی بازار در طرح تجاری شما باید انگیزه مشتریان از خرید کردن فرآورده های شما و یا استفاده کردن از خدماتتان را ارایه کنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید به آن توجه کنید این است که باید مشخص کنید که انگیزه افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند از این که از خدمات شما استفاده کنند و یا محصولات و فرآورده های شما را بخرند چیست. در صورتی که شما بتوانید به خوبی به این سوال پاسخ دهید می توانید بخش عمده ای از کار توصیف بازار را در طرح تجاری به پیش ببرید. شما باید مشخص کنید که چه عاملی باعث می شود که انسان ها مشتریان شما شوند و بر اساس همین موضوع نشان دهید که قرار است فرآورده های شما و یا خدماتی که ارایه می کنید در چه بازاری به دیگران ارایه شوند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام گرفته و نتیجه های این تحقیقات نشان داده است که پاسخ دادن به این پرسش می تواند تاثیر کلیدی بر بالا بردن کیفیت طرح تجاری برای تجارت ها داشته باشد و تجارت هایی که می توانند به خوبی به این پرسش پاسخ دهند موفق عمل می کنند.

 

31. به هنگام معرفی بازار هدف در طرح تجاری به مزیت هایی که تجارت شما برای بازار مورد نظر دارد اشاره کنید!

 

وقتی که می خواهید بخش معرفی بازار هدف را در طرح تجاری بنویسید باید سعی کنید به مزیت هایی که تجارت شما برای بازار هدف دارد هم توجه کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که تجارت هایی در نوشتن طرح تجاری موفق بوده اند که توانسته اند مزیت هایی که فرآورده هایی که تولید می کنند و یا خدماتی که ارایه می دهند برای مشتریان و مخاطبین دارند را در بخش توصیف بازار هدف در طرح تجاریشان ارایه کنند. این تجارت ها توانسته اند تا طرح تجاری بنویسند که افرادی که آن را می خوانند به راحتی به نکات مثبت این تجارت واکنش نشان دهند و بتوانند نهایت حمایتشان را از این تجارت ها بکنند. در صورتی که شما فرآورده ای تولید می کنید می توانید بگویید که این فرآورده شما برای بازار هدف سودمند است و در صورتی که خدماتی ارایه می دهید می توانید بگویید این خدمات شما به این بازار هدف سود می رساند. بنابراین باید سعی کنید مزیت هایی را که تولید فرآورده های شما و یا ارایه خدمات شما برای بازار هدف دارد بیان کنید.

32. به هنگام نوشتن بخش توصیف بازار هدف در طرح تجاری  باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید: همیشه برای تغییر آماده باشید!

 

شما وقتی که دارید بخش توصیف بازار هدف در طرح تجاری را می نویسید باید این نکته را مد نظر قرار دهید که بازار هدف همیشه در حال تغییر است. از این رو شما باید همیشه برای تغییرات احتمالی که این بازار می کند خودتان را آماده کنید. به بیان دیگر شما باید به افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند و به این بخش می رسند نشان دهید که از ماهیت تغییرپذیر بازار هدفی که قرار است به آن ها معرفی کنید آگاه هستید و همیشه آمادگی این را دارید که تغییر کنید و تغییرات بازار هدف را بپذیرید. در صورتی که افرادی که بخش توصیف بازار هدف در طرح تجاری شما را می خوانند به این نتیجه برسند که شما برای تغییر کردن همزمان با تغییراتی که بازار هدف می کند آمادگی لازم را ندارید، احتمال این که قبول کنند که بر روی تجارت شما سرمایه گذاری کنند خیلی کم می شود. بنابراین باید همیشه به آن ها نشان دهید که برای تغییرات مختلف آمادگی دارید.

بخش پنجم: بخش تحلیل رقبا

33. قبل از نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری شما باید رقبای خودتان را به خوبی بشناسید!

 

شما قبل از این که بخش تحلیل رقبا در طرح تجاریتان را بنویسید باید تجارت هایی را که قرار است در این کار به عنوان تجارت های رقیب شما مطرح شوند به خوبی بشناسید. در صورتی که شناخت لازم را از این تجارت ها داشته باشید شانستان برای این که در کار نوشتن این بخش موفق شوید خیلی بالا می رود. بنابرین قبل از هر چیزی شما باید سعی کنید تا درباره این رقبا تحقیق کنید و باید اطلاعات زیادی را درباره ماهیت این تجارت ها و کاری که انجام می دهند بدست آورید. شما در مرحله اول باید سعی کنید تا فقط اطلاعات جمع کنید و این کار را تا جایی انجام دهید که اطلاعات بسیار زیادی در این رابطه داشته باشید. سپس نوبت به آن می  رسد که این اطلاعات را تحلیل کنید و بررسی کنید که وضعیت رقبای شما به چه صورتی است. انجام دادن این مرحله به عنوان پیش نیازی برای مرحله بعدی که تحلیل رقبا در طرح تجاری است لازم و ضروری می باشد.

34. به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری شما باید وضعیت رقبایتان را نسبت به تجارت خودتان مشخص کنید!

 

بعد از این که اطلاعات ارزشمندی درباره آن ها و وضعیتی که دارند بدست آوردید زمان آن رسیده است که مشخص کنید که وضعیتی که این رقبا نسبت به تجارت شما دارند به چه شکلی است. در این مرحله است که شما باید بررسی کنید که تا آیا این رقبا از سطح بالاتری برخوردار هستند و یا این که از شما عقب تر هستند. این موضوع برای تجارت شما اهمیت بسیار زیادی دارد چون شما باید بدانید که در چه موقعیتی قرار دارید و سپس بر همین اساس سعی کنید تا برنامه ریزی های آینده خودتان را مشخص کنید. در صورتی که شما دیدگاه درستی از وضعیتی که تجارتتان در آن دارد نداشته باشید نمی دانید که در این بازار رقابتی مربوط به تجارتتان در کجای کار قرار دارید و بنابراین نمی دانید برای این که پیشرفت کنید باید به چه سمتی حرکت کنید. بنابراین باید سعی کنید که تا جایی که می توانید مشخص کنید که وضعیتی که تجارت های مختلف نسبت به شما دارند در چه وضعیتی است و بنابراین نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری باید حتما بر این اساس قرارد اشته باشید.

35. به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری شما باید شیوه های بازاریابی رقبایتان را بررسی کنید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری باید انجام دهید بررسی کردن شیوه های است که رقبایتان به این شیوه ها بازاریابی می کنند. شما باید سعی کنید که این شیوه ها را دقیقا بررسی کنید و بدانید که آن ها برای این که مخاطبین بیشتری داشته باشند چه کارهایی انجام می دهند. تحقیقاتی که در این زمینه توسط متخصصان انجام گرفته نشان داده است که تجارت هایی که از این شیوه برای بررسی کردن وضعیت تجاری رقبایشان استفاده می کنند چندین برابر موفق تر از تجارت هایی هستند که اصلا به شیوه هایی که رقبایشان به این شیوه ها بازاریابی می کنند توجهی ندارند. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید این شیوه ها را مورد بررسی قرار دهید و به این فکر کنید که در صورتی که شما هم از این شیوه ها استفاده کنید آیا می توانید مانند آن ها موفق شوید یا خیر. بنابراین شما باید در هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری به شیوه هایی که شرکت های رقیبتان به بازاریابی می پردازند هم اشاره کنید.

36. به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری سعی کنید تا خودتان را مشتریان رقبایتان قرار دهید و سپس تجربیاتتان را در این بخش از طرح تجاری بنویسید!

 

وقتی که می خواهید بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری را بنویسید باید احساس کنید که خودتان مشتریان این رقبا هستید و سپس تجربیاتی را که به عنوان مشتریان این تجارت ها پیدا می کنید در این بخش از طرح تجاری بنویسید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند یکی از کارهای بسیارم موثر در این زمینه باشد و می تواند به تجارت ها کمک کند تا دیدگاه خوبی نسبت به تجارت های رقیبشان داشته باشند. در صورتی که شما بتوانید خودتان را مشتریان این رقبا احساس کنید می توانید احساسی را که به عنوان مشتری نسبت به این تجارت ها پیدا می کنید به دیگران هم نشان دهید و سپس می توانید آن  را در بخش تحلیل رقبای طرح تجاری خودتان بنویسید. افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند با خواندن این بخش احساس می کنند که شما کار تحلیل را به خوبی انجام داده اید و توانسته اید تا آن طور که باید و شاید رقبایتان را بشناسید.

37. برای نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری در مواردی می توانید از شرکت های رقیبتان بخواهید تا به شما اطلاعات دهند!

 

یکی دیگر از شیوه های گرفتن اطلاعات از شرکت های رقیب به این شیوه است که شما خودتان به صورت مستقیم از آن ها تقاضا کنید که به شما اطلاعات بدهند. در این صورت شما می توانید بدون این که مجبور  شوید برای بدست آوردن اطلاعات زحمت زیادی بکشید این اطلاعات را به صورت مستقیم از آن ها بدست آورید و در نتیجه به این شیوه می توانید نتیجه بهتری بگیرید. این روش نیز یکی دیگر از روش هایی است که تجارت های زیادی توانستند با استفاده از آن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری خودشان را کامل کنند و تجربه نشان داده است که طرح های تجاری زیادی بودند که در بخش تحلیل رقبایشان از این روش استفاده شده بود و این طرح های تجاری موفقیت بسیار داشتند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا با استفاده از این شیوه کار تحلیل رقبا در طرح تجاری را انجام دهید می توانید انتظار داشته باشید که با زحمت کم نتیجه زیادی خواهید گرفت.

38. به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری بررسی کنید که آینده بازار و آینده رقبا به چه صورتی می شود!

 

وقتی که شما اطلاعاتی را که مرتبط با رقبایتان است بدست می آورید باید به این نکته توجه کنید که این اطلاعات مربوط به زمان حال است. بنابراین در صورتی که شما بخواهید پا را کمی فراتر بگذارید و اطلاعاتی را بدست بیاورید که مربوط به زمان آینده نزدیک می شود ممکن است کارتان کمی مشکل تر شود. ولی حقیقت این است که اطلاعاتی که مربوط به زمان آینده نزدیک و وضعیتی که رقبایتان در این آینده نزدیک قرار دارند می شوند بسیار دقیق تر و موثرتر هستند چراکه تجارتی که شما می خواهید آن را آغاز کنید و یا پروژه ای که شما می خواهید آن را شروع به کار کنید پروژه ای است که مربوط به همین زمان آینده نزدیک است و بنابراین در صورتی ک شما بتوانید وضعیت رقبایتان را در این زمان مورد بررسی قرار دهید شانستان برای این که تصویر حقیقی تری از کار داشته باشید بیشتر می شود. بنابراین به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری شما باید به وضعیتی که رقبایتان در آینده نزدیک خواهند داشت نیز توجه کنید و سعی کنید تا بر این اساس تحلیل کنید.

 

39. به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری باید مشخص کنید که توانایی شرکت شما برای رقابت کردن چقدر است!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید حتما به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری باید درنظر داشته باشید این است که بعد از این که مشخص کردید که رقبایتان در چه وضعیتی قرار دارند مشخص کنید که شما خودتان تا چه میزان انرژی و توان دارید که با این رقبا به رقابت بپردازید. این موضوع بسیار مهمی است به این دلیل که در صورتی که حتی رقبای شما هم در وضعیت خیلی خوبی قرار نداشته باشند ولی شما انرژی لازم را برای رقابت کردن با آن ها نداشته باشید (به عنوان مثال در صورتی که شما از نظر مالی به اندازه ای توانا نباشید که حتی این رقبای ضعیف را شکست دهید) بنابراین داستان به شیوه دیگری می شود. پس یکی از مهم ترین بخش هایی که شما باید به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری به آن توجه داشته باشید این است که وضعیت خودتان را نسبت به دیگر رقبا مورد سنجش قرار دهید و بررسی کنید که شما خودتان تا چه میزان می توانید کار رقابت را انجام دهید. در صورتی که نتوانید در این بازار رقابتی با آن ها پیروز شوید بنابراین آن ها هرچقدر هم که ضعیف باشند بازهم پیروز می شوند!

 

40. به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری باید برای پیروز شدن هدف های طولانی داشته باشید!

 

یکی دیگر از بخش های خیلی مهمی که شما باید حتما به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری خودتان درنظر داشته باشید این است که باید برای خودتان مشخص کنید که هدف های شما برای پیشی گرفتن از این رقبا چیست. شما باید مشخص کنید که برای این که این رقبا را (که اطلاعات مربوط به آن ها را در این بخش برای خودتان مشخص کرده اید) شکست دهید و برای این که از آن ها پیشی بگیرید چه کارهایی باید انجام دهید. در این صورت است که می توانید افرادی که طرح تجاری شما را می خوانند قانع کنید که کار جمع آوری اطلاعات رقبا که شما انجام داده اید کار مفیدی بوده است و آن ها می توانند به شما به عنوان تجارتی که تصمیم گرفته است این رقبا را شکست دهد اعتماد کنند. بنابراین فراموش نکنید که به هنگام نوشتن بخش تحلیل رقبا در طرح تجاری حتما برنامه ریزی های آینده خودتان برای پیشی گرفتن از رقبا را نیز در این بخش از طرح تجاری بیاورید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 بهمن 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک